Co jeść na kolację, by mieć płaski brzuch?

Co jeść na kolację by mieć płaski brzuch

Chciałabyś zakończyć dzień z poczuciem najedzenia, ale nie przejedzenia? Nie wiesz, jak ułożyć jadłospis kolacyjny, aby Twojemu brzuchowi nie przybywało objętości? Pomożemy Ci!

Oto 5 sprawdzonych, zdrowych, smacznych i prostych przepisów na kolację:

1. Sałatka z gotowanym indykiem, kukurydzą, ogórkiem i pomidorami

Szybkie i mało kaloryczne danie, które daje poczucie sytości. Aby go przyrządzić, potrzebujesz:

  • fileta z indyka,
  • sałaty, pomidorów,
  • ogórka,
  • kukurydzy konserwowej,
  • czerwonej cebuli,
  • soku z cytryny,
  • soli i pieprzu.

Indyka należy gotować na parze przez około 20-25 minut. W tym czasie zajmij się warzywami – umytą sałatę poszarp na mniejsze kawałki, pomidory pokrój na ćwiartki, ogórki w kosteczkę, a cebulę w piórka lub talarki.

Dodaj do tego pokrojonego indyka, dopraw pieprzem i szczyptą soli, a na koniec skrop sokiem z cytryny.

Rada: Opcjonalnie zamiast indyka można dodać np. tuńczyka lub kawałki innej ryby, a zamiast powyższych warzyw dać groszek zielony, paprykę lub brokuły.

2. Szaszłyki warzywne z grzankami

Tutaj będziesz potrzebować:

  • pomidorów,
  • cukinii,
  • papryki,
  • pieczarek.

Pokrój wszystkie warzywa w większą kostkę i nadziej na patyczki. Szaszłyki skrop delikatnie oliwą z oliwek, posyp pieprzem i ulubionymi ziołami, a na koniec wstaw do piekarnika na ok 10 minut (aż do zrumienienia warzyw).

Spożywaj jednorazowo 2 takie szaszłyki razem z grzankami z ciemnego pieczywa (takie pieczywo najlepiej też podpiec w piekarniku).

Rada: opcjonalnie możesz użyć cebuli, krewetek, ogórka konserwowego, bakłażana, brukselki

3. „Grahamkowe” kanapki light

Przygotujesz je w 5 minut. Na każdą z 2 kromek bułki grahamki połóż plasterek sera żółtego, 2 plasterki cienko krojonej kiełbasy i plasterek pomidora. Całość posyp natką pietruszki.

Rada: W miejsce tych składników można dać chudy twaróg, rzodkiewkę, ogórka lub liście szpinaku.

4. Jajko na twardo z chlebem razowym

Kolejne danie dla fanów kanapek. Potrzebujesz: 1 jajko ugotowane na twardo, 2 kromki chleba razowego, 2 plastry chudej szynki i kiełki rzodkiewki.

Rada: Możesz użyć również kiełków brokuła lub innych, a jajko rozgnieść i połączyć z zielonym groszkiem lub szpinakiem – w ten sposób stworzysz dobrą kanapkową pastę.

5. Łososiowo-szparagowe zawijasy

Jedyna „trudność” to gotowanie szparagów, które powinno zająć nie więcej, niż 10 minut (oczywiście po uprzednim odcięciu zdrewniałych końców).

Ugotowane szparagi (5-6 sztuk) przetnij na pół i zawiń w cienki plaster wędzonego łososia. Kolacja powinna składać się z 2 takich zawijasów. Całość możesz skropić sokiem z cytryny i posypać koperkiem.

Rada: Szparagi możesz owinąć np. serem żółtym light, szynką parmeńską lub polędwicą łososiową.

Pamiętaj jeszcze o jednym – samo jedzenie nie wystarczy do tego, aby chudnąć i kontrolować stan wagi.

Zadbaj m.in. o właściwą suplementację. Potrzebujesz jej, aby stale dostarczać organizmowi wartościowych składników odżywczych i skutecznie spalać tkankę tłuszczową.

Sięgnij po naturalny preparat, który pozwoli na bezpieczną redukcję wagi np. Piperine Forte.

Smacznego!