13 powodów dla których warto ćwiczyć – infografika

13 powodów dlaczego warto ćwiczyć

1. Zwiększony poziom dopaminy

Dobre samopoczucie, pozytywna energia, a nawet „motyle w brzuchu” w stanie zakochania.. to m.in. zasługa dopaminy. Ćwiczenia są jednym z najlepszych sposobów
na zwiększenie produkcji dopaminy w naszym mózgu.

2. Poprawa nastroju

Ostatnie badania pokazały, że osoby cierpiące na depresje mogą osiągnąć długotrwałą poprawę nastroju dzięki ćwiczeniom fizycznym.

3. Zastrzyk energii

Czy kiedykolwiek czułeś przypływ energii po dobrym treningu? Ćwiczenia są doskonałym generatorem energii. Więcej energii = więcej szczęścia.

4. Zmniejszony poziom stresu

Dzięki ćwiczeniom, Twój organizm jest lepiej przystosowany do radzenia sobie ze stresem.

5. Ćwiczenia spowalniają obniżenie sprawności umysłowej w starszym wieku

Niestety im starsi jesteśmy tym sprawność funkcjonowania naszego mózgu spada. Badania pokazują, że regularne ćwiczenia mogą pomóc spowolnić ten proces i wspomóc pamięć.

6. Większa pewność siebie

Nie ma nic lepszego niż uczucie satysfakcji po ukończonym treningu. Obserwowania tego jak nasze ciało zmienia się na lepsze zwiększa poczucie pewności siebie.

7. Bycie bardziej towarzyskim

Podczas gdy każdy rodzaj wysiłku jest dla nas dobry, trening w grupie jest jeszcze lepszy. Badania pokazują, że ludzie którzy ćwiczą z partnerem są bardziej efektywni podczas treningu. Ćwiczenia w grupie pozwalają na nawiązywanie nowych znajomości i relacji.

8. Lepszy, zdrowszy sen

Regularne ćwiczenia poprawiają jakość snu u ludzi z jego zaburzeniami. Wszyscy wiemy, że dobry sen doskonale wpływa na nasze samopoczucie i ogólne zdrowie.

9. Większa kreatywność

Wszyscy jesteśmy w lepszym nastroju, w momentach tzw. “flow”. Nie ma nic lepszego na uwolnienie kreatywności niż ćwiczenia fizyczne.

10. Większa efektywność

Jedno z badań pokazało, że ludzie którzy ćwiczą regularnie, są bardziej efektywni w pracy od tych, którzy nie uprawiają sportu.

11. Relaks

Wiemy, że ćwiczenia poprawiają jakość naszego snu. Dzięki nim również możemy poczuć się bardziej zrelaksowani bo ciężkim dniu.

12. Kontrola nad nałogami

Ćwiczenia pomagają nam zmienić styl życia i raz na zawsze porzucić szkodliwe nałogi. Regularność ćwiczeń wymaga od nas samokontrolii, która jest niezbędna przy rzucaniu nałogu.

13. Lepsze radzenie sobie z problemami

Kiedy musimy stawić czoło problemom, niektórzy ludzie popadają w nałogi, które niszczą ich zdrowie. Sport i ćwiczenia, dzięki temu, że hartują nasz charakter pozwalają nam lepiej radzić sobie z wyzwaniami dnia codziennego.